عاشقانه

از حجاب حسن شرم آلوده لیلی هنوز .... بید مجنون را میسر نیست سر بالا کند (صائب)

من و یک روز

/ بازدید : ۶۱۵





پی نوشت: صبح بیدار می شم چشمام خسته است مثل وقتهایی که حسابی گریه می کردم قبل خواب، ولی شب قبل گریه نکرده بودم .... حتم بغضی بود که تو خواب شکسته بود اما گلومم درد می کرد .... عصری می رم کلاس و بعد برمی گردم تو مسیر می رم عکاسی .... تو در و دیوارش این دو تا شعر جلب توجه می کنه : ذوقی چنان ندارد بی دوست زندگانی و

همه عمر بر ندارم سر از این خمار مستی/ که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی....دلم باز می گیره یاد صبح و چشمای اشک آلود از خواب پاشده و گلوی دردناک می افتم .....

نویسنده : بید مجنون ۰ نظر ۱ لایک:) |

بیانیه جهانی از نخل و زیتون

/ بازدید : ۴۴۰


بیانه جهانی


1 - از آنجا که آمریکای جنایتکار ،‌ شیطان بزرگ و خاستگاه اصلی فرقه ی منحرف و فاسد کابالا و فراماسونری می باشد و ریشه ی همه فسادها و تباهی ها و جنایتهای دو قرن اخیر به این کشور متجاوز برمی گردد  و ظلم و ستم در آن ریشه دوانده و مردم آن نیز به این ظلم و فساد خو کرده و به آن خشنودند لذا به حکم الهی و مشیّت و اراده ی او و به حول و قوّه ی لایزال باریتعالی ،‌ آمریکا باید از نقشه ی جغرافیای جهانی حذف شود که با حذف آن ،‌ سازمان ملل متحد این لانه ی مکر و فریب و خیانت به کشورها نیز حذف شده و مقدمه ی مدیریت نوین جهانی بر مبنای عدالت آغاز خواهد شد .

2 - از آنجا که کعبه ،‌ بیت امن الهی و مکه و مدینه ، میراث دار گنجینه ها و سرمایه های گرانقدر پیامبران و امامان می باشند لذا آل سعود و فرقه ی ضاله و گمراه وهابیت به عنوان دزدان و سارقان این ذخایر الهی باید مورد محاکمه قرار گرفته و مقام کعبه چون گذشته به جایگاه والا و ارزشمند خود باز گردد و امانات الهی در مدینه و سایر شهرها در کمال عزت و احترام قرار گیرند .

3 - از آنجا که عده ای پست و فرومایه ، ملعبه و دست نشانده ی صهیونیزم غاصب و متجاوز قرار گرفته اند لذا در گام نخست باید همه ی این سفاکان و احمقان بی ریشه و اصل و نسب از بین رفته و در گام بعدی ریشه ی گندیده ی صهیونیزم از قدس عزیز و کشور تاریخی فلسطین این میراث گرانبهای انبیاء گذشته ، کنده شده و از صفحه ی روزگار محو شود .

4 - از آنجا که همه ی مردم جهان خصوصا مردم اروپا و آفریقا توسط عده ای سرمایه دار منفعت طلب سود جو ،‌ استعمار شده اند لذا باید کلیه ی سران ظالم کشورها محاکمه شده و اموال مردم بی گناه که به زور و ستم از آنها به تاراج رفته است را از آنها گرفته و به مردم باز گردانده شود .

5 - همه مردم باید از حداقل امکانات معیشت برخوردار شده و همه در سایه ی یک دین واحد جهانی و یک حکومت واحد ،‌ در رفاه و آسایش و در کمال امنیت و آرامش زندگی کنند .

باشد که زمین پاک و عاری از ظلم و فساد ،‌ بهشت جاودان و میراث مومنان حقیقی باشد . ان شاء الله

مرگ بر آمریکا

منبع: کانال نخل و زیتون 


https://telegram.me/nakhlozeytoon270_com

نویسنده : بید مجنون ۰ نظر ۳ لایک:) |

Down with U.S.A

/ بازدید : ۴۹۸
نویسنده : بید مجنون ۲ نظر ۳ لایک:) |

کلاس شمر شناسی

/ بازدید : ۴۶۹

کلاس شمرشناسی! 


مردی که 16 بار پای پیاده به حج رفت امام حسین(ع) را کشت!


گلچینی از مجموعه سخنرانی های عاشورایی دکتر محمدرضا سنگری درباره شخصیت «شمر بن ذی الجوشن» 


نگاهی به پیشینه شمر بن ذی الجوشن


یکی از افراد مقابل ابا عبدالله الحسین علیه السلام، شمر بن ذی الجوشن است. از فرماندهان سپاه امام علی در جنگ صفین و جانباز امیر المومنین کسی که در میدان جنگ تا شهادت پیش رفت. این چنین کسی حالا در کربلا شمر می شود. با ورودش به کربلا همه چیز عوض می شود. شمر آدم کوچکی نیست اگر نیایش های شمر را برای شما بخوانند و به شما نگویند که این ها مال شمر است شما با آن ها گریه می کردید. حال می کردید، هیچ گاه گفته نمی شود که وقتی شمر دستش را به حلقه خانه خدا می زد چگونه با خدا زمزمه می کرد!


فرض کنید الان از صحنه کربلا خارج شده اید، یک نفر به شما هم می بگوید همه چیز برای رفتن شما به خانه خدا آماده است. آیا شما حاضرید با پای پیاده به این سفر بروید؟ مطمئنا می گویید: نه! اما اگر به این سفر سه و چهار ماه که زخم خستگی، تشنگی و گرسنگی دارد. یک بار بروید بار دیگر به شما بگویند نمی روید. این آقایی که ما صحبتش را می کنیم (شمر) شانزده بار با پای پیاده به سفر حج رفته است. فکر نکنید شمر اهل نماز و روزه نبوده و یا از آن دسته آدم هایی بوده که عرق می خوردند، عربده می کشیدند؛ شمر و بسیاری دیگر که آن طرف ایستاده اند، آدم هایی هستند که پیشانی پینه بسته داشتند. بسیاری از آن ها اهل تهجد بودند.


تعدادی از این افراد با پیغمبر (ص) هم دیده شده اند. وقتی امام حسین به کربلا وارد شد بعضی از این افراد را صدا زد و فرمود: « مگر شما پیغمبر را ندیدید؟» الان این افرادی که پیغمبر را دیده بودند و رو به سوی قبله نماز می خواندند، رو در روی امام ایستاده اند. امروز من در کتاب تاریخ مسعودی می خواندم که در کربلا هر روز 20000 نفر در فرات غسل می کردند. غسل قربة الی الله که حسین را بکشند و می گفتند: غسل می کنیم تا ثوابش بیشتر باشد. 

در ظهر عاشورا وقتی ابا عبدالله علیه السلام برای نماز خواندن، اذان می گفتند فکر نکنید در آن طرف کسی نماز نمی خواند. آن ها هم نماز می خواندند! برخی از این افراد به ابا عبدالله علیه السلام می گویند که نماز شما قبول نیست! و حبیب به آن ها می گوید: « نماز شما قبول است؟! » درگیری می شود .حبیب به شهادت می رسد. حضرت حبیب پیش از نماز ظهر ابا عبدالله به شهادت رسیدند.


چه خصوصیاتی باعث شکل گیری شخصیت های منفی می شود؟


ما در کربلا به کلاس شمر شناسی نیاز داریم. یک کلاس به عنوان تحلیل شخصیت شمر. شمری که شانزده بار به مکه رفته، جانباز امیر المومنین بود، کسی که در کنار مولا زخمی شده بود، چه شد که فرمانده جنگ حضرت علی علیه السلام به این جا رسید؟ این مسئله نیاز به تحلیل و بررسی دارد. این هشدار و اندازی برای امروز و فردای ما.


شمر با سه ویژگی، شمر شد


1. اولین خصوصیت شمر این بود که می گفت: شکم از همه چیز برای من مهم تر است. مهم بود که غذای خوب بخورد و برای دست یافتن به این غذا دست به هر کاری می زد.

آیا غذا برای شما اولین مسئله زندگی است؟ در خانواده های ما وقتی که شام را خوردند به فکر ناهار فردا هستند. 

دعوای شکم دعوای مسخره ای است که همه ی ما با آن درگیر هستیم. فکرش را بکنید اختلاف همه غذاها ی عالم خیلی کم است. خدا حفظ کند آقای جوادی آملی را می گفتد: « فرق تمام غذاها بیست سانتی متر است. یعنی از نوک زبان تا ته زبان.» وقتی از این فاصله گذشت دیگر باهم فرقی ندارند. می خواهد چلو کباب و پیتزا باشد یا نان و ماست. همه ی دعواها بر سر همین بیست سانتی متر است. شمر نتوانست دعوای بیست سانتی متری را برای خود حل کند.


حضرت علی علیه السلام یک بار اراده کرد جگر بخورد گفت هفته بعد، هفته بعد، هفته بعد افتاد ماه بعد، یک سال این خوردن جگر را به تأ خیر انداخت. بعد از یک سال جگر تهیه کرد. دود جگر کباب کرده از دیوار خانه بیرون رفت. در زدند کسی گفت: خوش به حال شما که بوی این غذا از خانه تان بلند است من چند ماهی است از این غذا نخورده ام، حضرت فرمودند: « این غذا را به او بدهید » دوستی می گفت: مولا علی مسئله ی شکم را برای خود حل کرده بود و می توانست از غذایش بگذرد و به قول سعدی:

تنور شکم دم به دم تافتن مصیبت بود روز نایافتن


اما شمر نتوانست مسئله غذا را برای خود حل کند. شمر عبدالبطن یعنی اسیر و بنده ی شکم بود و این اسارت او را بیچاره کرد.

منبع: تلگرام

نویسنده : بید مجنون ۰ نظر ۱ لایک:) |
About Me
عاشقانه ها من رو یاد خدا می اندازند
پیوند ها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان