عاشقانه

از حجاب حسن شرم آلوده لیلی هنوز .... بید مجنون را میسر نیست سر بالا کند (صائب)

بررسی افک در قرآن و بیان موارد تاریخی از آن از استاد دکتر لسانی

/ بازدید : ۶۴۹

بررسی افک در قرآن و بیان موارد تاریخی از آن از استاد دکتر لسانی در سخنرانی به مناسبت تولد امام حسن مجتبی علیه السلام- 14 مرداد 1391

لطفا فایل صوتی  را دقیق گوش بدید و لازم به تذکر است که متن زیر ارتباطی با صوت استاد لسانی ندارد و برداشت اینجانب می باشد.



دریافت

 

بسم الله الرحمن الرحیم. لَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بِأَنفُسِهِمْ خَیْرًا وَقَالُوا هَذَا إِفْکٌ مُّبِینٌ﴿۱۲لَوْلَا جَاؤُوا عَلَیْهِ بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاء فَإِذْ لَمْ یَأْتُوا بِالشُّهَدَاء فَأُوْلَئِکَ عِندَ اللَّهِ هُمُ الْکَاذِبُونَ﴿۱۳ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَرَحْمَتُهُ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ لَمَسَّکُمْ فِی مَا أَفَضْتُمْ فِیهِ عَذَابٌ عَظِیمٌ﴿۱۴ إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِکُمْ وَتَقُولُونَ بِأَفْوَاهِکُم مَّا لَیْسَ لَکُم بِهِ عِلْمٌ وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِندَ اللَّهِ عَظِیمٌ﴿۱۵ وَلَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ قُلْتُم مَّا یَکُونُ لَنَا أَن نَّتَکَلَّمَ بِهَذَا سُبْحَانَکَ هَذَا بُهْتَانٌ عَظِیمٌ﴿۱۶﴾ یَعِظُکُمُ اللَّهُ أَن تَعُودُوا لِمِثْلِهِ أَبَدًا إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ﴿۱۷﴾ وَیُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمُ الْآیَاتِ وَاللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ﴿۱۸﴾ سوره نور

چرا هنگامى که آن [بهتان] را شنیدید مردان و زنان مؤمن گمان نیک به خود نبردند و نگفتند این بهتانى آشکار است(12).چرا چهار گواه بر [صحت] آن [بهتان] نیاوردند پس چون گواهان [لازم] را نیاورده‏اند اینانند که نزد خدا دروغگویانند (۱۳). و اگر فضل خدا و رحمتش در دنیا و آخرت بر شما نبود قطعا به [سزاى] آنچه در آن به دخالت پرداختید به شما عذابى بزرگ مى‏رسید (14).آنگاه که آن [بهتان] را از زبان یکدیگر مى‏گرفتید و با زبانهاى خود چیزى را که بدان علم نداشتید مى‏گفتید و مى‏پنداشتید که کارى سهل و ساده است با اینکه آن [امر] نزد خدا بس بزرگ بود(۱۵). [گر نه] چرا وقتى آن را شنیدید نگفتید براى ما سزاوار نیست که در این [موضوع] سخن گوییم [خداوندا] تو منزهى این بهتانى بزرگ است(۱۶).خدا اندرزتان مى‏دهد که هیچ گاه دیگر مثل آن را اگر مؤمنید تکرار نکنید (۱۷).و خدا براى شما آیات [خود] را بیان مى‏کند و خدا داناى سنجیده‏کار است (18)  

 

لطفا فایل صوتی  را دقیق گوش بدید و لازم به تذکر است که متن زیر ارتباطی با صوت استاد لسانی ندارد و برداشت اینجانب می باشد.

https://t.me/bidemajnoon9/92

 

افک دروغی است که اصلا وجود ندارد و در موردش نباید بحث کرد فقط باید محکم گفت دروغ است اگر مومنینید!

در تاریخ از این افکها زیاد داشته و داریم مثل ماجرایی که در سوره نور مطرح است و متاسفانه مورد بحث توسط خیلی از مفسرین قرار می گیرد و دنبال پیدا کردن فرد هستند و در حالیکه اصل ماجرا افک بوده یعنی دروغی که اصلا وجود خارجی نداشته و طبق آیات 12 تا 18 سوره نور مستوجب برخوردی جدی بوده است. برای امام علی ع موارد بسیاری ترور شخصیت از سوی معاویه و عمروعاص طراحی و توسط نیروهای مسلمان اجرا شده است. بسیاری  از این افک ها در مورد امام حسن علیه السلام است (دقیقه  46 صوت دکتر لسانی به بعد و بستن صلح با معاویه به امام حسن علیه السلامی که شبیه ترین فرد به خود امام علی علیه السلام است در حالیکه آتش بس بوده با مفادی که در پست بعدی می آید)

 

پی نوشت:

الان هم از این افک ها در مورد خود ائمه داریم مثلا می گویند ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند و مگر می شود پرسید که مگر اهل کوفه امام علی علیه السلام را تنها گذاشتند؟ پس چگونه است که امام علی علیه السلام توانست در کوفه حکومت تشکیل دهد و 5 سال هم حکومت کند؟ بهتر نیست جمله را درست بگوییم و تحریفش نکنیم یعنی بگوییم ما اهل کوفه نیستیم امام حسین تنها بماند ؟

مورد دوم افک که از مورد قبلی هم دردناکتر است مربوط به انگ و برچسب ضد ولایت فقیهی و ایستادگی در مقابل ولی است که به دکتر احمدی نژاد زده می شود و حتی گمان می رود فرمان آتش به اختیار ولی هم که صادر شده است به جای به کاررفتن صحیح و درستش در این جبهه نامیمون یادگیر شیمون پرز خرج گردد.

توجه در همه افکهای بسته شده به ائمه رد و اثر اسرائیلیات و قصه سازان یهود دیده می شود و جالب است که در مورد افک نامیمون ضدیت دکتر احمدی نژاد با ولایت نیز وصیت یک اسرائیلی و صهیونیست در کار است

فاعتبروا  یا اولی الابصار

نویسنده : بید مجنون ۰ لایک:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
عاشقانه ها من رو یاد خدا می اندازند
پیوند ها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان