عاشقانه

از حجاب حسن شرم آلوده لیلی هنوز .... بید مجنون را میسر نیست سر بالا کند (صائب)

لبخند خدای حال گیری با حال خدا

/ بازدید : ۵۲۶

سلام 

شهر مام از جمله شهرهایی هست که انتخابات کشیده مرحله دوم ...

زیادی کاندیداها چنگی به دل نمی زنند .... خودم را راحت می کنم که از همراهان سست عناصر دلم گرفت / از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست ....

در جواب می گه نمی تونی و لینک زیر زو برام می فرسته .....

در انتخابات آیا می توان رأی سفید به صندوق انداخت؟ و آیا اگر به کاندیدایی رأی داده شود، سپس معلوم شد فرد مناسبی نیست، آیا رأی دهندگان مسئولند؟

متن کامل رو هم می تونید تو ادامه مطلب ملاحظه بفرمایید...

خلاصه تصمیم می گیریم در انتخابات شرکت کنیم دو گزینه ای هم رای بدهیم .....

سوال


در انتخابات آیا می توان رأی سفید به صندوق انداخت؟ و آیا اگر به کاندیدایی رأی داده شود، سپس معلوم شد فرد مناسبی نیست، آیا رأی دهندگان مسئولند؟

پاسخ

در باره قسمت اول سؤال دو حالت مطرح می باشد:

الف- گاهی مواقع همه کاندیداها و یا تعدادی از آن ها دارأی شرأیط لازم برای احراز و تصدّی ریاست جمهوری یا نمایندگی مجلس و. . . می باشند و شما نمی دانید که واقعاً کدام یک از این ها اصلح می باشند و از هیچ راهی اعم از تحقیق و بررسی، مشورت و. . . نمی توانید اصلح را مشخص نمایید؛ اینجا بین این تعداد افرادی که دارأی همه صلاحیت های لازم و ملاکات از قبیل تجربه و تخصص، تعهد و تقوا می باشند، مخیر هستید و باید یکی را انتخاب نمایید. البته این حالت خیلی کم اتفاق می افتد که چند کاندیدا از تمام جهات و خصوصیات با هم مساوی باشند. در این صورت به هیچ وجه انداختن رأی سفید به صندوق جایز نمی باشد.

ب- گاهی مواقع دوران بین این است که شما نمی دانید که آیا هیچ کدام از آن کاندیداها صلاحیت های لازم را برای تصدی و احراز آن مقام دارند یا نه؟ به عبارت دیگر بحث در اصل وجود ملاکات و صفات لازم برای تصدی آن مقام در کاندیداهای موجود است به خلاف حالت اول که اصلِ وجود ملاکات و صفات لازم در چند کاندیدا امری مسلّم بود. و از هیچ راهی نتوانستید از این حالت تردید خارج شوید و به شناخت صحیح برسید؛ در اینجا لازم است که رأی سفید در صندوق بیندازید.

البته این فرض با توجه به این موضوع که کاندیداها از طریق یک دستگاه مطمئن و موثّق به نام شورأی نگهبان تأیید صلاحیت شده اند و امکان این که همۀ آن ها فاقد صلاحیت های لازم باشند؛ امری بعید و غیر ممکن می باشد. لذا شما باید در مرحله اول تمامی سعی خود را برای حصول شناخت کاندیدای صالح به عمل بیاورید. و در مرحله دوم اگر موفق به شناخت نشدید اقدام به انداختن رأی سفید بنمایید.

نویسنده : بید مجنون ۱ لایک:)
شاهین ...
۱۰ ارديبهشت ۲۰:۳۴
+ زیاد میشه راجع بهش بحث کرد، نفس شرکت کردن هم خودش قدم بزرگیست...
پاسخ :
بلی
ســـــر باز
۱۰ ارديبهشت ۱۱:۲۷
سلام

یعنی بد و بدتر اینجا معنا نداره؟ خب ما میتونیم بد رو انتخاب کردیم...

منم الان رفتم رای دادم
پاسخ :
سلام  منم صبح رفتم 
صما الف
۰۸ ارديبهشت ۱۵:۰۶
سلام.ممنون.لطف‌کردی:))
پاسخ :
سلام 
خواهش
صما الف
۰۸ ارديبهشت ۰۱:۳۴
سلام.منبع؟
پاسخ :
سلام رو لینک بزنی هست
این جمله لینک داره 

در انتخابات آیا می توان رأی سفید به صندوق انداخت؟ و آیا اگر به کاندیدایی رأی داده شود، سپس معلوم شد فرد مناسبی نیست، آیا رأی دهندگان مسئولند؟

 به هر حال اینم منبع 
منبع : نرم افزار پرسمان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها
 
کلمات کلیدی : رأی سفید، انتخابات، شورای نگهبان، صندوق
http://www.hawzah.net/fa/Entekhabat/View/7408/%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%86-%D8%B1%D8%A3%DB%8C-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%82-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
عاشقانه ها من رو یاد خدا می اندازند
پیوند ها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان